Általános szerződési feltételek

Jelen Általános szerződési feltételek (ÁSZF) tartalmazza a Wellkultur Kft. (4031 Debrecen, Gyepűsor út 5/a. Cg. 09-09-017926) által üzemeltetett https://ecowear.hu honlap használatára vonatkozó feltételeket. Az alábbi feltételeket a Felhasználó a honlap böngészésével, regisztrációval automatikusan elfogadja. A megrendelés véglegesítése előtt kötelező jelleggel igazolja, hogy megismerte, és elfogadja! A Wellkultur Kft. fenntartja a jogot jelen feltételek egyoldalú módosítására, aktualizálására.

Az ÁSZF hatálya:

Jelen Szerződési Feltételek kiterjed a https://ecowear.hu  domain név összes aloldalára és összes aldomain nevére (ékezetes és ékezet nélküli formában), valamint az aldomainek aloldalaira, és az említett oldalakon elérhető, vagy onnan letölthető anyagokra, információkra.

Hatályos 2020 Július 4-től.

Üzemeltető

A honlap üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató) adatai:

Cégnév: Wellkultur Kft.
Székhely címe: 4031 Debrecen. Gyepűsor út 5/a.
Levelezési címe: 4031 Debrecen. Gyepűsor út 5/a.
Személyes átvétel helye:  4031 Debrecen. Gyepűsor út 5/a.

Adószám: 14977831-2-09
Cégjegyzékszám: 09-09-017926
Statisztikai számjel: 14977831-5520-113-09
Nyilvántartást vezető cégbíróság: Debreceni Törvényszék Cégbírósága

Képviselő: dr Mizsák Lajos
Telefon: +36-30/634-94-01 (normál díjszabású)
Honlap címe: https://ecowear.hu
Email: info@ecowear.hu

Adatkezelési nyilvántartási szám: 03378-0001.

Vásárlói ügyfélszolgálat (Vevőszolgálat):
Levélben: Wellkultur Kft 4031 Debrecen Gyepűsor út 5/a
Telefonon: +36-30/634-94-01 ( Munkanapokon 8:00 -16:00 között)
E-mail: vasarlas@ecowear.hu

Tárhely szolgáltató

Név: MikroVPS Kft
Székhely: 9985 Felsőszölnök, Hármashatár út 33
Email: support@mikrovps.hu
Telefon: +36 94 200-210

Általános feltételek

A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási feltételeivel illetőleg jelen ÁSZF-el  kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a fent megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk! Javasoljuk  E-mail, vagy az áruház oldalán elhelyezett kapcsolat felvételi űrlap használatát!

Az áruházban a megrendelését kizárólagosan elektronikus úton fogadjuk. Kérjük, csak abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásunkat, amennyiben a feltételeket elolvasta, elfogadja és kötelező érvényűnek tekinti önmagára nézve.

A vásárláshoz nem kötelező a regisztráció, de amennyiben szeretné a legközelebbi vásárlás alkalmával mindössze a kosár tartalmát összeállítani, praktikus lehet a regisztráció. Így pl. elmentheti a kosár tartalmát, később megtekintheti leadott megrendeléseinek állapotát, és élvezheti az online vásárlás minden előnyét. A regisztráció elsődleges célja a vásárlás egyszerűbbé tétele, az áruház kényelmi szolgáltatásainak és egyedi ajánlatainak igénybe vétele. A regisztráció során megadott adatait Adatkezelési irányelveinknek megfelelően óvjuk és kezeljük. 

A megrendeléskor és feliratkozáskor kapott személyes adatokat bizalmasan kezeljük, harmadik személynek semmilyen körülmények között nem adjuk át. A feliratkozás bármikor megszüntethető bármelyik kiküldött elektronikus levélben lévő leiratkozási linkre való kattintással. Az adatmódosítás a felhasználó által elvégezhető. Minden kiküldött levél lábrészében található adatmódosítás link. Az adatmódosító linkre kattintva a felhasználó külön kérelem nélkül is tájékoztatást kaphat a róla nyilvántartott személyes adatokról.

A feliratkozáskor bekért és kezelt adatok köre: keresztnév, e-mail cím, IP cím, a feliratkozás időpontja. A megrendeléskor kezelt adatok köre a fentieken kívül: vezetéknév, a megrendelő cég vagy magánszemély vagy egyéb szervezet neve és számlázási címe, telefonszáma.

A vásárlás során megadott adatok valódiságáért és helyességéért Ön felel! A szolgáltató nem felel a regisztráció során megadott adatok pontatlanságából eredő károkért. A regisztráció során megadott adatokat a felhasználó és megrendelése azonosítására,  a számla kiállításához, és a csomag küldéséhez használjuk fel.  A vásárlás során vétlenül, vagy szándékosan megadott hibás adatokért, az esetlegesen ebből adódóan harmadik félnek okozott kárért a szolgáltató minden felelősségét kizárja! A vásárlás lezárásáig folyamatosan lehetősége van visszatérni az előző oldalra, és javítani a hibát. Ha a rendelés elküldése után észleli az adatok pontatlanságát, a csomag feladásáig az adatok pontosítását kérheti E-mailben és telefonon a szolgáltatótól.
Felhívjuk a figyelmét, hogy a hibásan megadott E-mail cím valamint olyan bizonytalan szolgáltatók mint a freemail.hu és a citromail.hu használata a visszaigazolások kézbesíthetetlenségét eredményezi! Javasoljuk Önnek a Gmail használatát.

A feliratkozási űrlap kitöltésével és elküldésével a  felhasználó kifejezett előzetes hozzájárulását adja, hogy a webáruház üzemeltetőjétől elektronikus vagy postai levelet, rövid szöveges üzenetet (SMS) fogadjon. Ezek a termék, vagy szolgáltatás használatára vonatkozó információkat, tanácsokat, véleménykéréseket, a weboldal tartalmára vonatkozó értesítéseket, és bizonyos esetekben az üzemeltetőnek, és a csoporthoz tartozó kapcsolt oldalaknak a termékeit, szolgáltatásait reklámozó hirdetést is tartalmazhatnak.

A rendelés menete, a szerződéskötés lépései

Célunk, hogy a webáruházon keresztüli vásárlás egyszerűbb, gyorsabb és kényelmesebb legyen, mintha egy üzletben vásárolna. Ennek érdekében alakítottuk ki az áruház működését. A problémamentes vásárlás érdekében kérünk, hogy figyelmesen olvassa el a következő tájékoztatót!

Az eladásra kínált termékek lényeges tulajdonságait, jellemzőit, használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldalán lehet megismerni azzal, hogy az áru részletes tényleges tulajdonságait a termékhez mellékel használati utasítás tartalmazza. A Szolgáltató szerződésszerű teljesítésének minősül, ha a termék a weboldalon vagy a használati utasításban nyújtott tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik.

Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére. Az általunk forgalmazott termék – ahol ezt a jogszabályok előírják – használati utasítását az áruhoz mellékeljük.

Ha véletlenül nem kapná kézhez az áruval együtt a kötelező használati utasítást, azt azonnal – mielőtt az árut használatba veszi – jelezze vevőszolgálatunknál, pótoljuk.

Amennyiben a Weboldalon található bármely ternék minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz, melynek adatait, elérhetőségét bevezető részben találja.

A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely, az általános forgalmi adót már tartalmazza, és minden esetben Forintban kerül meghatározásra. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét, kivéve ha ez a végső fizetési oldalon máshogy nem olvasható.

A Weboldalról megrendelhető termékek árának a változtatási jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja. Online bankkártyával történő fizetés kezdeményezésekor, az elektronikus fizetési értesítő kiküldése és a termék átvétele közti időszakban bekövetkezett árcsökkenés esetén nem áll módunkban pénzt visszatéríteni.

A weboldalon a termékeket bemutató képeket vagy videókat a gyártó bocsájtja rendelkezésünkre, vagy saját studiónkban készülnek. Minden esetben a konkrét terméket mutatják meg, A digitális képfeldolgozás valamint a monitorok/képernyők eltérő beállításai miatt árnyalatbeli eltérések előfordulhatnak.

Webáruházunkban előzetes regisztráció nélkül is vásárolhat, egyszerűen csak a kosárba kell helyezni a megvásárolni kívánt termékeket. A vásárlás menete a következő:

  • A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba. A kosár tartalmának megtekintéséhez válassza a „Kosár” menüpontot.
  • Amennyiben szeretne további terméket a kosárba helyezni, válassza a „Vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a kosár tartalmát, illetve a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A termék mögött található „X” gombra kattintással törölheti a kijelölt termékek. A mennyiség megváltoztatása a darabszám megadásával vagy a darabszám melletti + illetőleg – jelre kattintva és a „Frissítés” gombot megnyomva van lehetőség. A kosár oldalon láthatja a megvásárolni kívánt termékek összesített árát, illetőleg a szállítási költséget (amennyiben megadta a szállítási címet). A szállítási díjainkról, illetőleg az egyes fizetési módokat terhelő díjról tájékozódhat a Fizetési-szállítási feltételek oldalunkon.
  • Miután minden szükséges terméket a kosárba helyezett, válassza a „Tovább a pénztárhoz” gombot. Szállítási, és fizetési mód kiválasztása, illetve megjegyzések hozzáfűzése után, ha rendelkezik vele, lehetőség van, a kupon kód érvényesítésére.
  • A vásárlás/regisztráció során meg kell adnia a következő adatokat:
      • Személyes adatok
        • Vezetéknév
        • Keresztnév
        • Cégnév  /Csak ha cég névre szóló számlát szeretne/ 
        • E-mail cím
        • Telefonszám
      • Számlázási/Szállítási adatok
      • Adószám / szintén csak akkor, ha céges számlát szeretne/
      • Utca, házszám
      • Kiegészítő adatok: pl: emelet, ajtó, egyéb
      • Város
      • Irányítószám
      • Ország
    • A vásárlással egy időben vásárlói fiókja is elkészül, ha ezt a lehetőséget választotta. Ehhez meg kell adnia egy Ön által választott jelszót. / A felhasználónevét és jelszavát E-mailben megküldi Önnek a rendszer. Kérem, mentse el, hogy az adatokat később is megtalálja! /
    • A regisztrációt követően azonnal használhatja fiókját, későbbiekben a regisztrált felhasználó neve és jelszava segítségével tud bejelentkezni.

A vásárlási fiók létrehozása opcionális lehetőség nem feltétele a vásárlásnak!

Rendelés adatainak áttekintését egy összesítő táblázat teszi lehetővé minden megrendelés végén. Ekkor még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat. A rendelés elküldése a „Rendelés véglegesítése” gombra kattintással történik.
A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek. A megrendelés elküldésével  tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és ezen nyilatkozata a webáruház visszaigazolása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amenniben rendelését 48 órán belül nem igazolja vissza a webáruház, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.

A megrendelés elküldését követően minden esetben egy automata visszaigazolást kap E-mail-ben. Ez csak azt igazolja, hogy megrendelése a webáruházon keresztül beérkezett hozzánk, és hibátlanul adta meg az Email címét. Ez a visszaigazolás nem minősül az Ön ajánlata elfogadásának. 
A készlet és a megrendlés tartalmának összevetését követően, amennyiben ajánlata teljesíthető egy második Emailben értesítjük önt a vásárlás teljesítéséről és a csomag indulásáról. A második visszaigazolás hétköznap 24 órán belül hétvégén átlagosan 48 órán belül történik meg. A szerződés akkor jön létre, amikor ezt a második visszaigazoló levelet megkapta postafiókjába.

 Az E-mail-ben történő visszaigazolás kézbesítésének hiányát okozhatja a rosszul megadott e-mail cím, vagy a postafiókjához tartozó tárhely telítettsége vagy, hibás spam szűrő /különösen Freemail és Citromail esetén/. Az E-mail-ben történő első visszaigazolás 15 percen belül meg kell, hogy érkezzen, amennyiben ez nem így történne lépjen minél hamarabb kapcsolatba velünk!

Amenniben az automata visszaigazolásban azt észleli, hogy fontos adatait: telefonszám, szállítási cím, számlázási adatok – hibásan adta meg –  köteles ennek tényét és a helyes adatokat lehetőleg azonnal, de legkésőbb a postázás időpontjáig velünk közölni. Ennek elmaradása, vagy kései beérkezése miatti felelősség Önt terheli!

Amennyiben nem megfelelő telefonos elérhetőséget adott meg a rendelését töröljük, és erről E-mailben értesítjük. A rendelés véglegesítését követően adatbeviteli hibák módosításának lehetőségére csak valamelyik elérhetőségünkre eljuttatott módosító kérelemben van lehetőség. Ezért felhívjuk a vásárlók figyelmét az E-mail cím és a telefonszámok pontos megadására, mivel ezek hiányában meghiúsulhat a kapcsolatfelvétel és a megrendelés teljesítése.

A felhasználó elfogadja, hogy a honlapon kezdeményezett megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. és 6. §-ában foglaltak irányadóak. A megkötendő szerződésre a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szabályai vonatkoznak. A szerződés magyar nyelven köthető.

A Megrendelő a megrendelési űrlap oldalán lévő összes információt és feltételt a megrendelési űrlapon található “Megrendelés”, “Megrendelés véglegesítése”, „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával önmagára nézve kifejezetten kötelezőnek ismeri el

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

A fogyasztónak megvásárolt termékkel kapcsolatos kellékszavatossággal, termékszavatossággal illetve jótállással kapcsolatos jogaira és kötelezettségeire a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159-6:174 §-a az irányadó.

-Kellékszavatosság

A vásárló az eladó hibás teljesítése esetén a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Vállalkozás költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállakozás adott okot.

Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.

A szavatossági idő alatt az Ügyfél a kellékszavatossági igényét a számlával, vagy annak másolatával érvényesítheti a termék visszaküldésével egyidejűleg.

Szavatossági igényt csak rejtett hiba esetén lehetséges érvényesíteni. A teljesítéstől (vásárlástól) számított 6 hónapon belül felfedezett hiba esetén a vállalkozás kötelessége bizonyítani, hogy a termék az értékesítéskor hibátlan állapotban volt. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek felróható okból keletkezett, úgy mentesül az Ügyfél által támasztott szavatossági igényének teljesítése alól. 

A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

-Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél – választása szerint – az előző bekezdésben meghatározott kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

A vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.

Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni.

A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.

 A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

• a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
• a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Jótállás

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. számú melléklet alapján a Vállalkozás jótállásra köteles azon termékei esetében, melyek vásárlási értéke a 10 000 Ft-ot meghaladja. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. Az ezen esetkörbe nem tartozó Termékek esetén a Vállalkozás jótállást nem vállal.
A Vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli szavatossági igényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a jogosult a teljesítéstől számított 3 munkanapon belül érvényesíti a megalapozott szavatossági igényét, a Vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
A vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, az Ügyfél Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a későbbiekben feltüntettettek alapján.

Elállási jog

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).

A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) a terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül gyakorolhatja.

– Fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
– Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

– Elállási jog gyakorlásának menete.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF elején feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére.
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát e rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

A beküldés módjától függetlenül a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából.
A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül a Szolgáltató részére visszajuttatni, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli, kivéve ha a Szolgáltató vállalta e költségek viselését.

A Fogyasztó kérésére Szolgáltató gondoskodik a visszaszállítás megszervezéséről, azonban a Szolgáltató által megszervezett visszaszállítás költsége a Fogyasztót terheli, a Szolgáltató ez esetben az általa megszervezett visszaszállítás költségét nem vállalja át a Fogyasztótól, kizárólag segítséget nyújt abban, hogy a Fogyasztónak a visszaszállítás megszervezésével ne kelljen foglalkoznia. Fogyasztó erre irányuló igényét Szolgáltató ügyfélszolgálata fogadja.

 A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.

A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A vásárlási díj visszatérítése során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; és e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében bekövetkező késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.

A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

Ha Fogyasztó a szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdését megkötését követően gyakorolja felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeit.

A Szolgáltató követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát – megtérítését.

Felelősség

A Weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

Az Ügyfél a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

Szolgáltató kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért.
Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

Az Ügyfelek által a Weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

Az Internet globális jellege miatt az Ügyfél elfogadja, hogy a Weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el.
Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység az Ügyfél államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag az Ügyfelet terheli a felelősség.

Amennyiben az Ügyfél a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Szolgáltatónak. Amennyiben Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

Szerzői jogok

A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll.
Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

A Weboldal tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett.
A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot az Ügyfélnek a Weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására.

A Weboldal rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

Szállítási és fizetési feltételek

 A Szolgáltató a megrendelt és házhoz szállítani kért árut szállítmányozó cég igénybevételével szállítja házhoz, a Szállítási és Fizetési feltételek oldalon olvasható feltételek szerint.
A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.

Ha Ön korábban rendelt tőlünk terméket, de azt kiszállításkor nem vette át (kivéve azon esetet, melyben elállási jogával élt), illetve a csomag „Nem kereste” jelzéssel visszajött hozzánk, csak abban az esetben vállaljuk a megrendelés teljesítését, amennyiben a vételárat és szállítási költséget előre kifizeti. Ezt automatizált döntéshozatalti rendszer értékeli az oldalon, és távolítja el az utánvét lehetőségét bizonyos esetekben.

A Weboldalon megrendelt szolgáltatásokat a Szolgáltató az Ügyfélnek e-mailben küldött rendelési visszaigazolásban szereplő helyszínen teljesíti.

Egyéb rendelkezések

Az EcoWear  webáruház Linux/PHP alapokon működő információs rendszer, biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot. Azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit.

A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.

A Szolgáltató szaküzleteiben és internetes áruházában csak háztartásban használatos mennyiségekre vonatkozó rendeléseket szolgál ki.

Abban az esetben, ha az Általános Szerződési Feltételek egy pontja jogilag hiányos/hatálytalan lenne, arra a részre a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadóak. A szerződés többi része továbbra is érvényes.

 A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a módosításokról, azok életbe lépését megelőzően, a felhasználókat e-mailben tájékoztatja. A módosítások életbe lépésekor a regisztrált felhasználóknak az oldalra történő bejelentkezéskor azokat kifejezetten el kell fogadniuk az oldal használatához..

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

– Panaszügyintézés

Az Ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Vásárlói ügyfélszolgálat (Vevőszolgálat):
Levélben: Wellkultur Kft 4031 Debrecen Gyepűsor út 5/a
Telefonon: +36-30/634-94-01 ( Munkanapokon 8:00 -16:00 között)
E-mail: vasarlas@gyermekcipo.eu

A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt (üzletben) a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi.

Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben azt az Ügyfélnek átadja, telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt az Ügyfélnek legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.

A telefonon közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató a korábbi megrendelés azonosító számához rögzíti, ami a panasz visszakereshetőségét segíti.

A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni. Egyúttal tájékoztatni arról, hogy panaszával a vásárló – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
– a fogyasztó neve, lakcíme,
– a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
– a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
– a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
– a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
– a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
– telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.

– Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.
Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: kormanyhivatal.hu

Békéltető testület.
A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testületnél.

Cégünk székhelye szerint illetékes Békéltető Testület adatai:

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Debrecen
Vörösmarty utca 13-15.
4025

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://bekeltetes.hu

Bírósági eljárás.
Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

 

Debrecen 2020.05.04